Czytaj PL

Największa akcja czytelnicza w Polsce, a może i na świecie.

Czytaj PL to największa akcja czytelnicza w Polsce. Ma dla naszej agencji szczególne znaczenie, bo pracując przy niej poznali się jej założyciele.

Nasz team kreatywny odpowiadał za strategię komunikacji i koncepcję promocji. Kuba koordynował akcję jako pracownik Krakowskiego Biura Festiwalowego. Praca przebiegała tak sprawnie i efektywnie, że dała początek myśli o połączeniu sił i wspólnym działaniu.

Trochę historii: pomysły z 2016 (początek naszej współpracy) wygenerowały bardzo duże zasięgi i dużo pozytywnej energii…

Warto wymienić akcję “Pracodawca przyjazny czytającym” czy niestandardowe plakaty kampanii. Dzięki “Książce za obietnicę” plakaty Czytaj PL trafiły nawet na drugą półkulę.

zobacz case study 2016

Rok 2017 przyniósł nowe wyzwania. Organizatorzy chcieli, aby o akcji było jeszcze głośniej oraz aby trafiła do 1000 szkół ponadgimnazjalnych w całym kraju.

Zaprojektowane przez nas plakaty trafiły na 1700 nośników w 22 miastach oraz do 1000 szkół w całym kraju.

Pozostawało pytanie jak przekonać młodych do akcji promującej czytanie…

Chcieliśmy, aby promować akcję pomogli nam sami uczniowie…
Dlatego postanowiliśmy znaleźć…
1000 ambasadorów akcji!

W tym celu przygotowaliśmy specjalne koszulki z qr kodami
…dzięki którym uczniowie mogli stać się prawdziwymi ambasadorami akcji i rozdawać dostęp do darmowych książek swoim kolegom

Agencja Nie Do Ogarnięcia - Czytaj PL

Zgłosiło się po nie aż 5000 uczniów!

Uczniowie rywalizowali o miano najlepszego ambasadora…

ale to nie wszystko…

Chcieliśmy, aby o akcji mówił cały internet. Dlatego nakręciliśmy spot, który miał sprowokować internautów do refleksji, czy torebki, buty i karpie to najlepsza rzecz, o jaką warto się bić…

Efekty?

3000000

zasięgu w social media

1500000

wyświetleń filmu

1000000

zasięgu organicznego

Spot zyskał uznanie branży i zwykłych fejsbukowiczów

Aby buzz o trwającej miesiąc akcji nie ustawał, wymyśliliśmy, aby na środku krakowskiego rynku postawić “pomnik akcji”. Wielka książka miała 2 metry wysokości i ważyła pół tony.

a ponieważ nie można było przejść obok niej obojętnie… stała się bohaterką newsów w największych mediach

Dzięki akcji “Książka za obietnicę” i zaangażowaniu uczestników – plakaty pojawiły się na 4 kontynentach: m.in. w  Indiach czy Japonii

Efekty?

90 tys.

wypożyczonych książek

35 tys.

pobranych aplikacji

2400

wzmianek w mediach

3 000 000

zasięgu social media

Kampania a Agencja Nie Do Ogarnięcia

Nasz team kreatywny odpowiadał za big idee komunikacyjną oraz kluczowe akcje promocyjne. Kuba jako pracownik KBF koordynował projekt. A właściwie współtworzył go od samego początku – tzn od 2013 roku.