TLDRxP

(Ruch oporu przeciwko nieczytaniu)

Nagrody i wyróżnienia
  • Kampania społeczna roku 2016 – nominacja

63% Polaków nie przeczytało w ostatnim roku ani jednej książki.
Wychodzi więc na to, że nieczytanie jest modne.

Moda ta – w Polsce i na świecie – wyraża się m.in. komentowaniem dłuższych tekstów #tldr, co znaczy: Too Long;Didn’t Read. Tymczasem…

miłośnicy książek i czytania nie mają uniwersalnego hasztaga dla oznaczania dobrych książek.
Uznaliśmy, że czas to zmienić.

Ponieważ z internetu nie da się usunąć tego,
co istnieje, postanowiliśmy nadać akronimowi tl;dr nowe znaczenie.

(TLDRxP = This Literature Deserves Reading)

Tak, pokazywaliśmy język nielubianemu akronimowi
i umożliwialiśmy tym samym rozróżnianie obu akronimów 😎

23 kwietnia – w Światowy Dzień Książki – postanowiliśmy zjednoczyć miłośników książek w… tajny ruch oporu przeciwko nieczytaniu.

Już pierwszego dnia akcji nowy hasztag dotarł prawie do miliona osób (bez budżetu mediowego!). Akcję wsparli wydawcy, dziennikarze, autorzy, ludzie kultury, popularne serwisy internetowe, a także szerokie grono przyjaciół i partnerów.

W 48 godzin pojawiło się 2.000 spontanicznych wpisów z naszym hasztagiem. Zobaczyło go ponad 1.000.000 osób.

Koszt dotarcia do 1 osoby: 0,0018 zł (0,18 grosza)

Cała akcja była utrzymana w konwencji tajnego ruchu oporu, dlatego partnerzy używali we wpisach naszego hasztaga, ale nie mówili, co on oznacza. To wzmagało zainteresowanie tajemniczą akcją.

Internauci, którzy szukali znaczenia frazy TLDRxP w wyszukiwarce, trafiali na reklamę witryny i w ten sposób dowiadywali się o akcji. Kampania AdWords kierowana była również do internautów z całego świata, którzy nie wiedzą o akcji, ale szukają fraz: TLDR i TL;DR.

Nocą ruch oporu wyszedł z Internetu na ulice…

Agencja Nie Do Ogarnięcia - TLDRxP

„TLDRxP” stał się nie tylko międzynarodowym hasztgaiem do oznaczania dobrych książek, ale i pełnił funkcję kodu na zakupy w internetowych księgarniach największych polskich wydawców, którzy na potrzeby akcji zaoferowali specjalne rabaty.

Kampanię wspierały zakładki służące oznaczaniu dobrych książek i rekomendowaniu ich w Internecie. Rozeszły się w mgnieniu oka, więc musieliśmy ich dodrukować 2x więcej!

Kampania a Agencja Nie Do Ogarnięcia

Za koncept kreatywny i koordynację prac kreatywnych odpowiadał nasz Dyrektor Kreatywny.
Z ramienia Organizatora projekt koordynował Kuba.