Ogólnopolska kampania społeczna
Klient: Fundacja Avalon
Epoka Dostępności
Ogólnopolska kampania społeczna
Klient: Fundacja Avalon
Zadanie:
Już po raz czwarty mieliśmy przyjemność wziąć udział w konkursie na realizację ogólnopolskiej kampanii społecznej 360, organizowanym przez Fundację Avalon. I po raz trzeci go wygraliśmy!
W ramach kampanii byliśmy odpowiedzialni m.in. za realizację :
spotów wideo w telewizji, kinach, internecie oraz mediach społecznościowych,
serii video z ekspertami do digitalu,
spotów audio emitowanych w radiu tradycyjnym i internetowym,
kampanii outdoorowej,
dedykowanego landing page’a,
działań w social mediach,
współprac influencerskich,
działań PR-owych,
działań niestandardowych.
Kontekst:
Żyjemy w kraju, w którym królują płatności mobilne, ekspresowe przesyłki, a na każdym rogu stoi dyskont. Dostępność to codzienność, która stała się wymogiem, ale nadal dla wielu pozostaje w sferze marzeń:
Społeczeństwo nie zdaje sobie sprawy z tego, że mimo postępu, świat, w jakim żyjemy, dla milionów Polaków pozostaje ciągle epoką nierówności.
Osoby z niepełnosprawnościami każdego dnia mierzą się z dyskryminacją w każdym aspekcie życia, wyczekując tego, by nadeszła nowa epoka – pozbawiona barier, dawnych ograniczeń i otwarta na każdego człowieka…
Idea:
W ogólnopolskiej kampanii Epoka Dostępności pokazujemy obecny świat jako swego rodzaju relikt przeszłości. Chcemy uświadomić społeczeństwu jakie błędy i niedopatrzenia popełniane są TERAZ, na co dzień względem Osób z Niepełnosprawnościami, a także wskazać, co społeczeństwo może zrobić, by nasz świat przeszedł z epoki nierówności do epoki dostępności.
spot
key visual
social media
radio
Chcieliśmy zaskoczyć słuchaczy, „reklamując” brak dostępności w Polsce w przewrotny sposób. Stworzyliśmy „fejkowe” reklamy radiowe, które z niespodziewaną puentą nawiązywały do różnych barier, podkreślając główne przesłanie kampanii: „Bariery powinny być już historią.”
video z ekspertami
W ramach kampanii stworzyliśmy serię materiałów wideo, w których eksperci z niepełnosprawnościami w angażujący i poruszający sposób opowiadali o barierach związanych z dostępnością. Dzięki autentycznym historiom i eksperckiej wiedzy materiały te skutecznie zwracały uwagę na problem braku dostępności w Polsce.
PR
W ramach kampanii odpowiadamy też za działania z PR. Oto tylko wybrane przykłady spośród bardzo wielu publikacji, które ukazały i ukażą się wokół kampanii.
materiał o kampanii w Teleexpressie 30 grudnia 2024
Rozmowa z Łukaszem Wielgoszem z Zarządu Fundacji Avalon – Onet Rano 20 grudnia
wywiad z Michałem Figurskim, jednym z bohaterów kampanii, dla Onetu
rozmowa o dostępności w Polskim Radio 17 grudnia – Maria Wachowicz z Fundacji Avalon oraz bohaterowie kampanii: Paulina Lomber i Adrian Now
poradnik dla mediów
W odpowiedzi na stereotypowe przedstawianie osób z niepełnosprawnościami w mediach, we współpracy z Fundacją Avalon, agencją Hope oraz Gazeta.pl, przygotowaliśmy dla twórców i dziennikarzy bezpłatny poradnik „Dostępność”. Publikacja zawiera praktyczne wskazówki, jak tworzyć inkluzywne treści wspierające empatię i szacunek w komunikacji.
Wystawa w Muzeum Narodowym w Krakowie
Wspólnie z Fundacją Avalon i Muzeum Narodowym w Krakowie stworzyliśmy wystawę „Epoka (nie)dostępności. Od wykluczenia do świata bez barier”. Naszym celem było pokazanie, jak wygląda codzienność osób z niepełnosprawnościami i z jakimi ograniczeniami wciąż muszą się mierzyć.
Ekspozycja składa się z 11 symbolicznych obiektów, które obrazują bariery w architekturze, designie, komunikacji, kulturze, systemie wsparcia i życiu zawodowym. Każdy z nich wzbogaciliśmy o osobiste historie, które poruszają, edukują i inspirują do zmiany.
Spodobało Ci się?
Chcesz, żebyśmy zrobili coś równie fajnego dla Twojej marki? Poniżej znajdziesz numer do Pana od briefów. Wiesz, co z nim zrobić.