Epoka Dostępności

Ogólnopolska kampania społeczna

Klient: Fundacja Avalon

Epoka Dostępności

Ogólnopolska kampania społeczna

Klient: Fundacja Avalon

Zadanie:

Już po raz czwarty mieliśmy przyjemność wziąć udział w konkursie na realizację ogólnopolskiej kampanii społecznej 360, organizowanym przez Fundację Avalon. I po raz trzeci go wygraliśmy!

W ramach kampanii byliśmy odpowiedzialni m.in. za realizację :

  • spotów wideo w telewizji, kinach, internecie oraz mediach społecznościowych,

  • serii video z ekspertami do digitalu,

  • spotów audio emitowanych w radiu tradycyjnym i internetowym,

  • kampanii outdoorowej,

  • dedykowanego landing page’a,

  • działań w social mediach,

  • współprac influencerskich,

  • działań PR-owych,

  • działań niestandardowych.

Kontekst:

Żyjemy w kraju, w którym królują płatności mobilne, ekspresowe przesyłki, a na każdym rogu stoi dyskont. Dostępność to codzienność, która stała się wymogiem, ale nadal dla wielu pozostaje w sferze marzeń:

  • Społeczeństwo nie zdaje sobie sprawy z tego, że mimo postępu, świat, w jakim żyjemy, dla milionów Polaków pozostaje ciągle epoką nierówności.

  • Osoby z niepełnosprawnościami każdego dnia mierzą się z dyskryminacją w każdym aspekcie życia, wyczekując tego, by nadeszła nowa epoka –  pozbawiona barier, dawnych ograniczeń i otwarta na każdego człowieka…

Idea:

W ogólnopolskiej kampanii Epoka Dostępności pokazujemy obecny świat jako swego rodzaju relikt przeszłości. Chcemy uświadomić społeczeństwu jakie błędy i niedopatrzenia popełniane są TERAZ, na co dzień względem Osób z Niepełnosprawnościami, a także wskazać, co społeczeństwo może zrobić, by nasz świat przeszedł z epoki nierówności do epoki dostępności.

spot

key visual

social media

radio

Chcieliśmy zaskoczyć słuchaczy, „reklamując” brak dostępności w Polsce w przewrotny sposób. Stworzyliśmy „fejkowe” reklamy radiowe, które z niespodziewaną puentą nawiązywały do różnych barier, podkreślając główne przesłanie kampanii: „Bariery powinny być już historią.”

video z ekspertami

W ramach kampanii stworzyliśmy serię materiałów wideo, w których eksperci z niepełnosprawnościami w angażujący i poruszający sposób opowiadali o barierach związanych z dostępnością. Dzięki autentycznym historiom i eksperckiej wiedzy materiały te skutecznie zwracały uwagę na problem braku dostępności w Polsce.

PR

W ramach kampanii odpowiadamy też za działania z PR. Oto tylko wybrane przykłady spośród bardzo wielu publikacji, które ukazały i ukażą się wokół kampanii.

  • materiał o kampanii w Teleexpressie 30 grudnia 2024

  • Rozmowa z Łukaszem Wielgoszem z Zarządu Fundacji Avalon – Onet Rano 20 grudnia

  • wywiad z Michałem Figurskim, jednym z bohaterów kampanii, dla Onetu

  • rozmowa o dostępności w Polskim Radio 17 grudnia – Maria Wachowicz z Fundacji Avalon oraz bohaterowie kampanii: Paulina Lomber i Adrian Now

poradnik dla mediów

W odpowiedzi na stereotypowe przedstawianie osób z niepełnosprawnościami w mediach, we współpracy z Fundacją Avalon, agencją Hope oraz Gazeta.pl, przygotowaliśmy dla twórców i dziennikarzy bezpłatny poradnik „Dostępność”. Publikacja zawiera praktyczne wskazówki, jak tworzyć inkluzywne treści wspierające empatię i szacunek w komunikacji.

Wystawa w Muzeum Narodowym w Krakowie 

Wspólnie z Fundacją Avalon i Muzeum Narodowym w Krakowie stworzyliśmy wystawę „Epoka (nie)dostępności. Od wykluczenia do świata bez barier”. Naszym celem było pokazanie, jak wygląda codzienność osób z niepełnosprawnościami i z jakimi ograniczeniami wciąż muszą się mierzyć.

Ekspozycja składa się z 11 symbolicznych obiektów, które obrazują bariery w architekturze, designie, komunikacji, kulturze, systemie wsparcia i życiu zawodowym. Każdy z nich wzbogaciliśmy o osobiste historie, które poruszają, edukują i inspirują do zmiany.

A po świeże newsy zajrzyj na landing page kampanii.

Spodobało Ci się?

Chcesz, żebyśmy zrobili coś równie fajnego dla Twojej marki? Poniżej znajdziesz numer do Pana od briefów. Wiesz, co z nim zrobić.

Pan od briefów

+48 793 534 561

Warto też rzucić okiem na nasze media: