Jest treść? Jest forma!

Kampania promująca
największą akcję czytelniczą w Polsce

Klient: KBF, Instytut Książki, Woblink

Jest treść? Jest forma!

Kampania promująca
największą akcję czytelniczą w Polsce

klient: KBF, Instytut Książki, Woblink

Zadanie:

Czytaj PL to największa w Polsce (a być może i na świecie) akcja promująca czytelnictwo i dobrą literaturę. Co roku przyciąga tysiące osób, które przez cały miesiąc mogą za darmo przeczytać lub posłuchać kilkanaście bestsellerowych książek. Naszym zadaniem było stworzenie koncepcji kreatywnej kampanii oraz hasła edycji – i jej realizacja.

Idea:

Przeanalizowaliśmy formę czytelniczą Polaków i uznaliśmy, że trzeba nad nią mocniej popracować. Wspólnie z naszym zespołem szkoleniowym opracowaliśmy miesięczny plan treningowy w myśl hasła “Jest treść? Jest forma” i ruszyliśmy, by wcielać jego założenia w życie czytelnicze.

Zanim przeczytasz:

Zapamiętaj!

Prawidłowo zrealizowany trening czytelniczy jest bezpieczny dla ciała i umysłu oraz przynosi korzyści w każdym aspekcie życia. Na własną odpowiedzialność decydujesz się poznać wiedzę o tym, jak stworzyliśmy kampanię społeczną, która zmotywowała do czytania całą Polskę.

Krok 1: Ilustracje

Na początku naszych prac zaprosiliśmy do współpracy trenera Michała Lobę, któremu przedstawiliśmy nasz pomysł, a on nakreślił nam z grubsza jak to wszystko ma wyglądać od strony wizualnej:

Krok 2: VHS z ćwiczeniami

Dla tych, którzy chcą szybko zacząć z czytaniem, stworzyliśmy animację VHS (video-hasłowe-story) z ćwiczeniami i instrukcjami, jak, gdzie i kiedy czytać za darmo największe bestsellery:

Krok 3: Strona akcji

A dla tych, którzy wolą poczytać zanim poczytają za darmo, zaprojektowaliśmy landingpage CZYTAJ PL, na którym uczestnicy mogli znaleźć szczegółowe informacje o akcji:

Krok 4: Strój do czytania

W walce o lepszą formę czytelniczą każdemu przyda się też odpowiedni outfit, dlatego zaprojektowaliśmy koszulkę, w której można wygodnie trenować:

Krok 5: Social Media

Przez cały okres realizacji planu treningowego byliśmy w kontakcie z ćwiczącymi motywując, zabawiając i inspirując do czytania:

Efekt:

60

uczestników, którzy mogli poćwiczyć swoją formę czytelniczą

150

wypożyczonych książek

2

zasięgu akcji w social media