Komunikacja B2B
O branży OZE, instalacjach fotowoltaicznych,
regulacjach prawnych i przepisach
językiem social mediów.
Klient: Corab
Komunikacja B2B
jasna jak słońce
i projekty specjalne
O branży OZE, instalacjach fotowoltaicznych,
regulacjach prawnych i przepisach
językiem social mediów.
Klient: Corab
Kontekst
Corab to polski producent oraz jeden z liderów rynku OZE w Polsce i Europie z 30-letnim doświadczeniem.
Firma oferuje innowacyjne rozwiązania na skalę europejską oraz potężne technologiczne zaplecze know-how. Specjalizuje się m.in. w produkcji konstrukcji fotowoltaicznych rozpoznawanych międzynarodowo, a także dystrybucji urządzeń innych renomowanych firm tj. Huawei. W 2022 roku marka zajęła 16. miejsce w rankingu Liderów Biznesu Forbes Polska, dynamicznie rozwijając swoją działalność.
Jednak wraz z sukcesami i wzrostem branżowej rozpoznawalności marce brakowało jednego:
Wyróżniającej, mocnej komunikacji, która nadąża za jej rozwojem i zbuduje silną obecność w social mediach głównie wśród odbiorców B2B.
I wtedy, w 2022 roku weszliśmy my, cali na kreatywnie.
Zadanie
Komunikacja B2B w social mediach i wsparcie mediowe
Naszym zadaniem na start było opracowanie strategii, koncepcji kreatywnej i prowadzenie działań contentowo-mediowych dla dwóch profili na Facebooku (Corab Partner skierowany do B2C oraz Corab skierowany do B2B), a także głównego profilu LinkedIn.
Miało być prosto, minimalistycznie, ale z charakterem, bez lania wody za to z dozą poczucia humoru.
Rozszerzenie współpracy
W ciągu 3 lat nasza współpraca rozszerzyła się o:
- prowadzenie moderacji na profilach;
- tworzenie i promocję contentu w języku angielskim;
- projektowanie oraz prowadzenie kampanii ogólnopolskich i międzynarodowych.
- realizowanie projektów specjalnych w ramach stałej obsługi Facebooka i LinkedIn np.:
- planowanie, prowadzenie i promocja flagowego turnieju Corab o tytuł Instalatora Roku;
- komunikację Corab Akademii, jednostki oferującej szkolenia dla profesjonalistów;
- audyty i doradztwo w zakresie Employer Brandingu dla profili osobistych pracowników oraz ich promocja.
- planowanie, prowadzenie i promocja flagowego turnieju Corab o tytuł Instalatora Roku;
Branża OZE, instalacje fotowoltaiczne, regulacje prawne i przepisy
– wszystko jasne jak słońce.
To idea i cel naszych działań.
Od świeżych pomysłów po strategie, które faktycznie działają — pomogliśmy Corab wyróżnić się w sieci.
Efekt?
Profile, które nie tylko informują, ale angażują, edukują i czasem nawet bawią (tak, OZE i fotowoltaika też może być fun!).
W 2022 i 2023 r. komunikację prowadziliśmy dwutorowo do B2C i B2B: zarówno do osób posiadających fotowoltaikę w domu, jak i całej branży OZE. Od 2024, wraz ze zmianą strategii biznesowej marki, koncentrujemy się przede wszystkim na B2B: branży OZE, instalatorach, hurtowniach, partnerach marki. Całość komunikacji wspierana jest stałą promocją na rynek PL oraz dodatkowymi reklamami na rynki m.in.: DACH [Niemcy, Austria, Szwajcaria], CZ, FR, BG.
Corab Akademia
— kreatywność w trudnej [nudnej?] branży
Akademia to cykl komunikacyjny przejęty w marcu 2024 r. Głównym celem wyznaczonym przez klienta była maksymalizacja przekierowań do zapisów na szkolenia. Marce zależało na niestandardowym podejściu do komunikacji z instalatorami PV.
Postawiliśmy na nawiązania do memów, popkultury, przeplatane bardziej konkretnym info. „na co zapraszamy” i precyzyjniejsze targetowanie w reklamach.
Po 10 miesiącach od przejęcia cyklu na Facebooku wypracowaliśmy ponad 74% wzrost kliknięć linków kierujących do szkoleń [w porównaniu do wyników uzyskanych przez Corab od czerwca 2023 do marca 2024].
Facebook — treści, które angażują B2B i B2C
B2C – Profil FB Corab Partner
B2B – Profil FB Corab
LinkedIn — marka jako edukator i ekspert na rynku
Do podkreślenia pozycji Corab w branży na LinkedIn postawiliśmy na tworzenie rozwiniętych postów w formacie slidera z cennymi spostrzeżeniami i konkretnymi wskazówkami, które upraszczają złożone tematy ze świata OZE i PV.
LinkedIn i Facebook — produkt w centrum uwagi
O produktach mówimy tak, by przyciągać uwagę. Pokazujemy w użyciu na prawdziwych realizacjach. Opowiadamy o nich przez pryzmat problemów lub potrzeb, na które odpowiadają, ale i wartości, jakie dają klientom B2B – usługom dodatkowym, specjalnym promocjom. Dbamy również o kreatywne wpisy związane ze sprzętami partnerskimi, których Corab jest dystrybutorem.
Wszystko opakowane w atrakcyjną wizualnie i tekstowo formę wypracowaną przez lata.
Corab w Polsce i na świecie — eventy
Stawiamy na nieszablonowe komunikaty dotyczące najważniejszych wydarzeń branżowych w roku.
Intersolar 2024 – LinkedIn
W połączeniu z zaplanowaną komunikacją z profili osobistych pracowników Corab, od 19 do 21 czerwca, marka zaangażowała odbiorców LinkedIn bardziej niż konkurencja. W zaledwie 3 dni wygenerowała ponad 600 interakcji, wyróżniając się na tle innych wystawców wydarzenia.
Targi Enex — Polska 2023
Smar Energy Forum — Praga 2023
EnerGaia — Francja 2023
Solar Solutions — Düsseldorf 2023/2024
LinkedIn — projekty specjalne z profilami osobistymi
107 030 wyświetleń
Afryka Płn. (Tunezja, Maroko, Libia, Egipt)
102 042 wyświetleń
Bliski Wschód (Bahrajn, Arabia Saudyjska, Izrael, Liban, Oman, Jordania, Katar, Emiraty Arabskie, Jemen, Irak)
110 865 wyświetleń
Europa (Litwa, Estonia, Łotwa, Rumunia)
87 956 wyświetleń
Polska
Facebook i LinkedIn — kampanie wspierające premiery produktów i sprzedaż
Karuzela Falowniki sieciowe Encor
CPC link – 0,43 zł
Statyk System Tracker
CPC – 9,69 zł
Kampanie leadowe
CPL – 130,28 zł
CPL – 10,75 zł
Kampanie rekrutacyjne
CPL – 30,51 zł
CPC – 5,58 zł
Podsumowanie
O fotowoltaice i OZE wiemy już całkiem sporo, a po ponad 3 latach wspólnych działań praca nad contentem i paid mediami weszła na wyższy poziom.
Klient docenia przede wszystkim nasze kreatywne podejście do treści, ale też ich warstwę merytoryczną. Działamy na KPI mediowych, testujemy, rekomendujemy i stale optymalizujemy kampanie. Co jeszcze? Odbiorcy zostają z nami na dłużej:
318
44
*Od 2022 do końca 2024
A co z reklamami? Docieramy do właściwych ludzi, angażujemy ich i co najważniejsze sprawiamy, że w nie klikają! W social adsach CTR [Click-Through Rate, czyli współczynnik klikalności] zwykle wynosi od 0,5% do 3%, w reklamach prowadzonych przez ANDO CTR sięga:
17
7
6
5
Chcielibyśmy zdradzić więcej, ale są wyniki,
które muszą zostać tylko pomiędzy nami a klientem. 😉