Legalna praca
Kampania informacyjna
Klient: Międzynarodowa Agenda ds. Migracji przy ONZ
Tło:
W Polsce przebywa aktualnie kilkanaście milionów obywateli Ukrainy, a wśród nich wiele osób, które już są aktywne na rynku pracy lub chciałyby podjąć zatrudnienie.
Zadanie:
We współpracy z IOM Polska – Międzynarodową Agendą ds. Migracji przy ONZ zrealizowaliśmy kampanię „Legalna praca w Polsce”.
Jej celem była pomoc przebywającym w Polsce obywatelom Ukrainy w odnalezieniu się na polskim rynku pracy, zdobyciu wiedzy na temat praw pracowniczych oraz sposobów zdobywania legalnej pracy.
Odbiorcami kampanii byli również polscy pracodawcy.
Koncepcja kampanii:
W projektowaniu koncepcji kreatywnej kampanii postawiliśmy na prosty, bezpośredni przekaz, który miał na celu zbudowanie zaufania odbiorców oraz uświadomienie im, co REALNIE mogą zyskać decydując się na legalną pracę w Polsce.
W ramach komunikacji stosowaliśmy wspólny dla wszystkich odsłon motyw – hasztag #офіційнароботавпольщі (#legalnapracawpolsce).
Współpraca z Aliną Tyshchuk:
Do współpracy przy kampanii zaprosiliśmy pochodzącą z Ukrainy graficzkę i ilustratorkę Alinę Tyshchuk.
W ramach projektu Alina opracowała serię ilustracji wizualizujących kroki, jakie należy podjąć, by skorzystać z programu IOM oraz korzyści płynące z uczestnictwa. Stworzone materiały posłużyły nam do stworzenia wybranych odsłon kampanii:
outdoor
ulotki
posty Social Media
banery Google Ads
video w formie animacji
Animacja:
Jednym z kluczowych elementów komunikacji kampanii była animacja, za pomocą której wyjaśnimy obywatelom Ukrainy mieszkającym w Polsce jak wziąć udział w projekcie oraz co mogą zyskać decydując się na wsparcie.
Działania w ramach kampanii trwały od listopada 2022 do kwietnia 2023
Zakres realizowanych działań obejmował:
Social media
FACEBOOK, INSTAGRAM
Google Ads
YouTube, Display
Outdoor
Citylighty, ekrany w galeriach handlowych
Plakaty, ulotki
Outdoor:
layout w dwóch wersjach graficznych – na bazie zdjęcia oraz ilustracji.
Social media:
Kreacje Google Ads:
Wyniki:
3
efektywnego zasięgu na ekranach digital
5
kontaktów z plakatami outdoorowymi
20
wyświetleń treści w digitalu