Legalna praca

Kampania informacyjna

Klient: Międzynarodowa Agenda ds. Migracji przy ONZ

Legalna praca

Kampania informacyjna

Klient: Międzynarodowa Agenda ds. Migracji przy ONZ

Tło:

W Polsce przebywa aktualnie kilkanaście milionów obywateli Ukrainy, a wśród nich wiele osób, które już są aktywne na rynku pracy lub chciałyby podjąć zatrudnienie.

Zadanie:

We współpracy z IOM Polska – Międzynarodową Agendą ds. Migracji przy ONZ zrealizowaliśmy kampanię „Legalna praca w Polsce”.

Jej celem była pomoc przebywającym w Polsce obywatelom Ukrainy w odnalezieniu się na polskim rynku pracy, zdobyciu wiedzy na temat praw pracowniczych oraz sposobów zdobywania legalnej pracy.

Odbiorcami kampanii byli również polscy pracodawcy.

Koncepcja kampanii:

W projektowaniu koncepcji kreatywnej kampanii postawiliśmy na prosty, bezpośredni przekaz, który miał na celu zbudowanie zaufania odbiorców oraz uświadomienie im, co REALNIE mogą zyskać decydując się na legalną pracę w Polsce. 

W ramach komunikacji stosowaliśmy wspólny dla wszystkich odsłon motyw – hasztag #офіційнароботавпольщі (#legalnapracawpolsce).

Współpraca z Aliną Tyshchuk:

Do współpracy przy kampanii zaprosiliśmy pochodzącą z Ukrainy graficzkę i ilustratorkę Alinę Tyshchuk.

W ramach projektu Alina opracowała serię ilustracji wizualizujących kroki, jakie należy podjąć, by skorzystać z programu IOM oraz korzyści płynące z uczestnictwa. Stworzone materiały posłużyły nam do stworzenia wybranych odsłon kampanii:

  • outdoor

  • ulotki

  • posty Social Media

  • banery Google Ads

  • video w formie animacji

Animacja:

Jednym z kluczowych elementów komunikacji kampanii była animacja, za pomocą której wyjaśnimy obywatelom Ukrainy mieszkającym w Polsce jak wziąć udział w projekcie oraz co mogą zyskać decydując się na wsparcie.

Działania w ramach kampanii trwały od listopada 2022 do kwietnia 2023

Zakres realizowanych działań obejmował:

Social media

FACEBOOK, INSTAGRAM

Google Ads

YouTube, Display

Outdoor

Citylighty, ekrany w galeriach handlowych

Print

Plakaty, ulotki

Outdoor:

layout w dwóch wersjach graficznych – na bazie zdjęcia oraz ilustracji.

Social media:

Kreacje Google Ads:

Wyniki:

3

efektywnego zasięgu na ekranach digital

5

kontaktów z plakatami outdoorowymi

20

wyświetleń treści w digitalu