“W świetle szkła” – album realizacji Saint-Gobain Glass
Zadanie:
Saint-Gobain jest jednym z największych inwestorów zagranicznych w Polsce – 24 zakłady produkcyjne, ponad 7000 pracowników i wiele innowacji, które podnoszą jakość codziennego życia milionów ludzi na całym świecie.
Firma ma ponad 300 lat, a jej pierwszym klientem był Ludwik XIV, dla którego wyprodukowano lustra.
Kiedy przedstawiciele firmy zapytali nas, czy nie chcielibyśmy wymyślić, zaprojektować i skoordynować produkcji katalogu, który w godny sposób miałby zaprezentować 20 najważniejszych realizacji architektonicznych, jakie powstały z wykorzystaniem rozwiązań firmy Saint-Gobain Glass – nie posiadaliśmy się z zachwytu.
Szczególnie, że to pierwsza tego rodzaju publikacja zawierająca nie tylko zbiór najciekawszych realizacji Saint-Gobain Glass, ale również sporą dawkę trendów, wiedzy i inspiracji.
Realizacja:
Katalog miał być w zamyśle ekskluzywnym wydawnictwem prezentowym, wydrukowanym w niewielkim nakładzie kilkuset sztuk. Jego odbiorcy to przede wszystkim architekci, projektanci i inwestorzy. Aby zapewnić im odpowiednie doznania estetyczne i zaprezentować realizacje w adekwatnej oprawie, zastosowaliśmy szereg niestandardowych rozwiązań formalnych.
Szkło jest eleganckim i ekologicznym materiałem, dającym nieskończone możliwości realizacyjne. Postawiliśmy sobie za cel podkreślenie jego walorów za pomocą elementów graficznych i uszlachetnień. Szklaną taflę imituje mieniąca się folia holograficzna na okładce. Cytaty można odnaleźć na delikatnych kalkach wplecionych między karty publikacji. Całość uzupełniają suche tłoczenia, a także wycinane detale nawiązujące do podziałów architektonicznych poszczególnych obiektów.
Główna część publikacji poświęcona jest ponad 20 budynkom, wśród których znalazły się obiekty mieszkalne, biurowe, handlowe, kulturalne oraz użytku publicznego. Tym, co je łączy, jest zastosowanie nowoczesnych, innowacyjnych i ekologicznych rozwiązań szklanych Saint-Gobain Glass.
Podsumowanie
Klient: Saint-Gobain Glass
Zakres prac ANDO:
koncepcja kreatywna
copywriting
pozyskanie treści i materiałów od kilkudziesięciu ekspertów
tłumaczenie całości na język angielski
koordynacja całości prac, w tym druku