Czytaj PL 2018

Największa akcja czytelnicza w Polsce,
a może i na świecie.

Czytaj PL 2018

Największa akcja czytelnicza w Polsce,
a może i na świecie.

O akcji:

Czytaj PL – coroczna akcja dająca dostęp do bezpłatnych e-booków i audiobooków. W 2018 roku darmowe wypożyczalnie książek obecne były na 7000 nośników w 500 polskich miejscowościach oraz w 15 innych krajach na 4 kontynentach!

 

Nasze zadanie:

Wypromować ją.

Spot:

Chcąc wypromować czytanie postanowiliśmy zrobić coś, czego nie robił jeszcze nikt: pokazać jego… ciemną stronę. Chcieliśmy, aby „uzależnieni” od książek zobaczyli w naszym spocie siebie.  Przy okazji postanowiliśmy też zabrać głos w sprawie jednego z najważniejszych problemów pierwszego świata: pizzy hawajskiej. Do współpracy zaprosiliśmy najszybszego rapera na świecie – MC Silka.

Outdoor:

Zaprojektowane przez nas plakaty zawisły na ok. 7000 nośnikach w Polsce i 3 kontynentach poza Europą. Czyli raczej nie chudo.

Szkoły:

Od 2018 roku akcja obecna jest również w szkołach. Promowanie czytania wśród młodych ludzi to naprawdę wyzwanie – zwłaszcza, gdy samemu szkolne lata ma się dawno za sobą… Zaproponowaliśmy, aby w to działanie zaangażowali się sami licealiści! Z reklam w social mediach, za pośrednictwem influencerów (Historia Bez Cenzury, EMCE) oraz od nauczycieli dowiedzieli się oni, że mogą zostać Ambasadorami Czytaj PL.

Ambasadorzy otrzymywali od nas koszulki z… kodem QR, który dawał dostęp do akcji!

Dodatkowo uczniowie rywalizowali o tytuł najlepszego Ambasadora!
Odzew uczniów był niesamowity! Kiedy ostatnio widzieliście licealistów promujących czytanie na szkolnych korytarzach i w social media? #wzrusz

Konkurs:

Ponieważ akcja od lat budzi wiele pozytywnej energii wśród miłośników książek bez względu na wiek – również dorosłych postanowiliśmy zaprosić do jej promowania.

Każdy chętny mógł pobrać ze strony plakat akcji, wywiesić go w widocznym, dostępnym dla innych miejscu i przesłać nam zdjęcie. W ten sposób rywalizował o tytuł „Krzewiciela inkunabułów!” oraz super nagrody. Kreatywność zgłoszeń przerosła nasze wyobrażenia.

Przede wszystkim jednak dzięki temu działaniu akcja dostępna była w małych miejscowościach w całej Polsce – a oto nam chodziło!

Social media:

Na potrzeby akcji ogarnialiśmy też social media. To  jeden przykładowy pościk:

Czat bot:

Stworzyliśmy również „najbardziej oczytanego bota w Polsce”. Chętnym do wzięcia udziału w akcji pomagał wybrać najbardziej odpowiednią dla nich książkę.

Odpowiadał również na pytanie „jak żyć”. 8000 użytkowników czat-bota wymieniło z nim 400000 zdań. Stworzyliśmy potwora, w sensie gadułę.

www:

Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy również serwis akcji oraz landingi na potrzeby konkursów. Uważamy, że były ładne, funkcjonalne oraz śmieszkowe. Klient też tak uważał.

Efekty:

Uczestnicy Czytaj PL 2018 przeczytali i przesłuchali 95 tysięcy e-bestsellerów! Wow!

Credits:

Spot promocyjny został stworzony we współpracy z My Works Studio. Ilustracje na koszulki zaprojektował Paweł Król. Działania były realizowane we współpracy z organizatorami akcji: Instytutem Książki, Krakowskim Biurem Festiwalowym i serwisem Woblink.com