Pełnosprawni w miłości –
kampania społeczna 360
Koncepcja kreatywna i realizacja kampanii poświęconej seksualności i rodzicielstwu osób z niepełnosprawnościami.
Zadanie:
W efekcie wygranego konkursu wraz z Fundacją Avalon stworzyliśmy koncepcję kreatywną i realizujemy kampanię – “Pełnosprawni w miłości” organizowaną w ramach projektu Sekson.
Naszym zadaniem jest przekazanie Polakom szokujących dla wielu informacji:
– tak, osoby z niepełnosprawnością mogą uprawiać seks,
– tak, osoby z niepełnosprawnością mogą tworzyć związki – także z osobami pełnosprawnymi
– tak, osoby z niepełnosprawnością mogą być rodzicami.
Realizacja:
Postawiliśmy na zderzenie odbiorców ze stereotypami, aby następnie pokazać #jakjest. Proteza, wózek, zesztywnione stawy i inne formy niepełnsprawności ruchowej kojarzą się nam z cierpieniem i ograniczeniami. W naszej kampanii pokazujemy, że nie przeszkadzają w miłości.
Bohaterami kampanii zostały prawdziwe pary i prawdziwi rodzice, dla których niepełnosprawność ruchowa jest codziennością.
Na potrzeby kampanii przygotowaliśmy spot TV, kampanię radiową, outdorową i digitalową, social media. Zajęliśmy się także PR-em akcji i współpracą z influencerami.
Spot akcji:
Sesja zdjęciowa:
Sesja zdjęciowa:
Outdoor:
Spot radiowy:
Social media:
Efekty?
Kampania dopiero wystartowała, ale możesz mieć wpływ na to, aby przekaz od naszych bohaterów dotarł jak najszerzej. Udostępnij spot! Powiedz znajomym!
Credits*
Klient: mega fajna Fundacja Avalon, robiąca turbo istotne rzeczy
Agencja: Agencja Nie Do Ogarnięcia (powtarza się słowo “agencja”, ale kto chce dyskutować z KRS to śmiało, my nie)
KAMPANIA 360:
Creative director: Marcin Sikorski (dał kilka drobnych uwag na końcu, żeby się móc tu dopisać)
Art director: Piotr Cebo (w przeciwieństwie do Marcina realnie pracował przy projekcie)
Copywriter: Gosia Wasyl (samo nic się nie wymyśliło)
Graphic designer: Asia Basicz (poznała pantone miłości w kolorach od 18-6622 po 12-2904)
Sołszjale: Jagoda Ramotowska, Sara Polaczek, Kasia Witkowska (jeśli zobaczycie posty kampanii, to dzięki nim!)
Świadome, celowe, planowane i systematyczne oddziaływanie organizacji na publiczność, zwaną otoczeniem, skierowane na ukształtowanie z nią specyficznej jakości stosunków przy użyciu komunikowania i pielęgnowania kontaktów (PR): Monika Frankiewicz
Dom mediowy: Grandes Ideas
Zarządzanie projektem: Kuba Kulasa, Dawid Budziński (pospinać to wszystko to panieee! nie wiemy, czemu zawsze akanci są na końcu, być może ma znaczenie, kto pisze takie wpisy….)
SPOTY TV / RADIO
Dom produkcyjny TV: Pink Media #robimyfilmy (#odando: robiąitofajnie)
Reżyser: Mateusz Miszczyński
Scenariusz: Mateusz Miszczyński (główny głos męski), Gosia Wasyl (główny głos damski), Fundacja Avalon (chór)
Zdjęcia (kamerą!): Adrian Kuciel
Producent: Maja Turek
Scenografia, czyli że np. kolor zasłon zgrywa się z kolorem protezy: Kuba Kowalczyk, Dagmara Matoń
Casting, kostiumy, rozrzucona bielizna: Aga Więckowska i Fundacja Avalon
Dźwięk na planie i postprodukcja dźwięku w spotach TV – Bartek Idzi.
Fotograf: Mateusz Wojnar
Aktorzy: Anna Klecha, Miłosz Przybyłek, Sylwia i Tomek Stankiewiczowie oraz Ania i Artur Wachowiczowie wraz córeczką Hanią.
Dom produkcyjny – radio: SoundProve Studio
*po angielsku, bo wiecie.