TAK dla
niezależnego życia!

Pierwsza ogólnopolska kampania
promująca Asystencję Osobistą
Osób z Niepełnosprawnościami (AOON)

TAK dla niezależnego życia!

Pierwsza ogólnopolska kampania promująca Asystencję Osobistą Osób
z Niepełnosprawnościami (AOON)

Kontekst:

Asystenci osobiści to osoby, których praca polega na wspieraniu podopiecznego z niepełnosprawnością w różnych sferach życia, m. in. w prowadzeniu gospodarstwa domowego, wykonywaniu codziennych czynności, przemieszczaniu się poza miejsce zamieszkania oraz podejmowaniu różnych aktywności życiowych. W praktyce dają więc osobom z niepełnosprawnościami wolność i umożliwiają decydowanie o swoim życiu.

Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną stworzyło standard takiej asystencji.

Świadomość społeczna tych tematów jest jednak znikoma.

Nasze zadania:

  1. Zmiana postrzegania Osób z Niepełnosprawnością: z “chorego, którym trzeba się opiekować” na “niezależną osobę, która korzysta z usług asystenta”.

  2. Zmiana postrzegania roli asystenta: z “opiekuna, wolontariusza, który się poświęca i lituje” na “pełnoprawnego pracownika, który posiada wyznaczone obowiązki”. Uświadomienie, że nie ma jednego wzorca “pracy” asystenta, a jego funkcja może obejmować różne zakresy np. wsparcie zawodowe, intelektualne, czynności higieniczne, towarzystwo itp.

  3. Zwiększenie świadomości istnienia AOON oraz tego, że Stowarzyszenie stworzyło standard dotyczący asystencji.

Nasza odpowiedź na to wyzwanie:

Zaprojektowaliśmy i zrealizowaliśmy kampanię 360, która obejmowała: 3 spoty TV (wyprodukowane z Papaya Films), kampanię w radiu i digitalu, stronę www, materiały drukowane oraz animację edukacyjną.

Spoty TV & digital:

Seria spotów z zaskakującymi scenariuszami nie tylko realizowała cele postawione przez Klienta, ale i wywołała wiele wzruszeń u odbiorców kampanii – nawet u tych, którzy temat asystencji świetnie znają od dawna.

Głos wsparcia: Ralph Kamiński

Gościnne w naszej kampanii swojego głosu oraz wizerunku udzielił sam Ralph Kaminski, którego hit “Kosmiczne energie” stał się hymnem jednego ze spotów.

Animacja edukacyjna z ilustracjami Michała Loby

Na potrzeby animacji edukacyjnej (i kampanii printowej oraz digitalowej, o czym poniżej) zaprosiliśmy do współpracy znakomitego ilustratora: Michała Lobę. Stworzyliśmy serię ilustracji i na ich bazie animację edukacyjną dostosowaną zarówno dla osób z różnymi niepełnosprawnościami, ich bliskich i tych, którzy nigdy nie mieli do czynienia z tematem asystencji osobistej.

Zwiększenie dostępności kampanii dla OzN:

Nasze materiały video (w tym: animacja) zostały dostosowane do potrzeb osób z OzN:

Kampania digital & print:

Efekty:

Oprócz wspaniałych emocji, jakich kampania dostarczyła odbiorcom, dowieźliśmy też konkretne liczby:

19

obejrzeń spotów w TV

10

osób usłyszało naszą kampanię w radio

6

razy wyświetlono nasze treści w social media